Cornhole

Welkom bij Project 13 in Bornem, waar plezier en competitie samenkomen! Naast onze populaire activiteiten, zoals bowling en karaoke, kun je bij ons ook Cornhole spelen.

Cornhole is een geliefd buitenspel dat nu ook binnen te spelen is bij Project 13. Het spel is simpel, maar zorgt voor eindeloos plezier. Het wordt gespeeld met twee schuine houten borden met een gat bovenaan. Spelers moeten zakjes gevuld met maïs proberen door het gat in het bord te gooien. Een zakje door het gat is 3 punten waard, een zakje op het bord 1.

Cornhole is een fantastische manier om competitief en gezellig samen te zijn. Of je nu je precisie wilt testen of gewoon op zoek bent naar wat ontspannen plezier, Cornhole is de perfecte activiteit. Geschikt voor alle leeftijden en niveaus, dit spel brengt gegarandeerd plezier bij elke bijeenkomst.

Kom langs bij Project 13 en ervaar het plezier van Cornhole!

Prijslijst en werkwijze

Basisprincipes

Het doel van het spel is simpel: precies op 21 punten uit zien te komen. De teams staan aan weerskanten van het bord en gooien om beurten een zakje. Een worp in het gat is 3 punten waard, op het bord is 1 punt. Worpen worden afgewisseld tussen tegenstanders en punten worden nadat alle zakjes gegooid zijn van elkaar afgetrokken.

Stel: team 1 scoort 10 punten en team 2 komt op 7 punten uit. Team 1 wint dan de ronde met 3 punten. Die 3 punten worden opgeteld bij het totaal.

Om het spel wat dynamischer te maken introduceert Project 13 de “Insane Project 13 rule”.

De uitdaging hier is om precies op 21 punten uit te komen. Ga je er toch over dan gaat het team terug naar 15 punten.

De boards moeten iets meer dan 8 meter uit elkaar staan vanaf de voorkant van de boards gemeten. Teams hebben 1 speler aan beide kanten staan. Bij elk board staat daardoor 1 speler van elk team. Bij het gooien is de voorkant van het board de lijn waar je met je voet achter moet blijven.

Er zijn een aantal verschillende mogelijkheden bij het gooien van cornholezakjes. Door horizontaal te gooien en het zakje plat op het board terecht te laten komen kun je zonder risico het board raken. Omdat het zakje weinig meer zal verschuiven heb je wel minder kans op 3 punten. Door een beetje spin mee te geven of lager te gooien met meer snelheid, zal het zakje meer gaan schuiven op het board. Daarmee heb je dus een grotere kans op 3 punten maar neem je wel meer risico. Tot slot is er de “airmail”.

Hierbij gooi je zo hoog mogelijk en probeer je het zakje precies in het gat te laten ploffen. Deze techniek wordt vaak gebruikt bij een blokkade van het gat door andere zakjes.

Aantal

vanaf € 5